Förbättra automatiseringen av din email-marketing

Online marketing handlar om att ha kontroll på vem du når, när du når hen och varför du når hen. Här i bloggen så fokuserar vi på att växa din publik så att du kan sälja dina, eller andras, varor via email.

Därför är det viktigt att kunna automatisera processen så mycket som möjligt (du vill inte manuellt sitta och skicka emails med svar på enkla frågor.)

De tre viktigaste anledningarna till att använda email-automatisering är att:

  • Du sparar tid eftersom du inte behöver svara på varenda email som finns i din inbox.
  • Din marketing kan både bli mer personlig och målinriktad.
  • Du kan få ut ditt innehåll i flera olika kanaler samtidigt utan att du behöver göra något extra arbete.

Det kan handla om att ha en färdig strategi för besökare som kommer in i din säljtratt och ska vidare eller om att ställa enkla frågor till dina kunder.

En av de bästa firmorna som sysslar med det här är dotmailer.com där du kan automatisera dina autoresponders som du själv vill. En infografik över hur processen fungerar finns här och visar hur enkelt det är att använda.

Om du behöver en email-tjänst som automatiskt svarar på de emails som du får så är dotmailer ett mycket bra alternativ till Drip och Mailchimp. För din marketing-strategi så är det här oumbärligt.

Marketing Automation Infographic Prospects

Tags:

This post was written by ljnissen

Guide om säljtrattar

Guide "Ditt första jobb som konsult - Del 1"

Guide "Ditt första jobb som konsult - Del 2"

Guide "Ditt första jobb som konsult - Del 3"